Valvaka

Okej, läget är så att Sverigedemokraterna kommer att hänga med. Ungefär sex procent av Sveriges röster har gått till SD och det jag stör mig mest på är faktiskt inte att de har stoppat in foten i dörren, utan de andra partiernas totala vuxenmobbning. Att "bojkotta SD" har blivit ett snack som varenda liten röding och blåing bara måste få in i sina tal till folket, och jag blir faktiskt besviken på dem alla. Var finns egentligen demokratin i vårt land?
Jag säger inte alls att jag är för SD, jag tycker absolut inte att det är okej att ett sådant parti får så pass många röster, men jag är helt övertygad om att alla de andra partierna tycker att det är en otrolig lättnad att Sverigedemokraterna finns: Nu slipper de ta hand om dessa frågor som de själv ryggar tillbaka från vareviga gång de ställs. Nu kan SD ta skiten medan Blått och Rött bokstavligen slickar r*v på sina väljare. Det man inte minns har man inte gjort brukar man säga men i detta fall handlar det om att det man inte säger har man inte gjort.
Nej. Blått&Rött. Fundera nu på vad detta betyder och fundera på att det kanske är dax att våga tala om dessa frågor. Fundera kring om det verkligen är värt att mygla bort allt som har med invandrarpolitik att gör endast för att smeka alla medhårs. Det är sex procent. Sex procent som uppenbarligen tycker att dessa frågor är viktiga.
Läget är ändrat. Acceptera.

Kommentarer
Postat av: Jens

Håller helt med. Gillar inte alls att dom är med, men detta är ett demokratiskt land och bara att scceptera. politiker måste våga, även om det kanske tappar några röster. Uppenbarligen tycker många att det diskuteras för lite om dessa frågor och vill därför "protestera" med sin röst! Bra skrivet /Röd

2010-09-19 @ 23:56:48
Postat av: Claudia

Jag med. Jag tror att många osm inte visste vad dom skulle rösta röstade på SD bara för någon sorts protest. Det handlar egentligen inte om att dessa vill ha ett SD-styre tror jag utan om att de vill belysa att dessa frågor är viktiga. /BLÅ

2010-09-19 @ 23:58:46
Postat av: J

Illa men Sant!

2010-09-20 @ 00:35:09
Postat av: Soffan

Så sant. Pinsamt hur alla vill nagga i kanterna på demokratin. Jag tycker inte att det är okej att SD fick så mycket stöd, men hallå, det är ju ändå nänniskors åsikter. Sånt borde de ha tänkt på när vi blev ett demokratiskt land, inte nu :P

2010-09-25 @ 14:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0