Inatt

Inatt har jag inte kunnat sova alls. Vridandet och vändandet resulterade i att jag där vid femtiden på morgonen stirrade in i ett totalt tomt tv6: "Detta är en hypnotiserande text. Du kommer snart somna för att senare vakna när tv-programmen börjar sändas igen".
Det började med att jag skulle sova tidigt, och nog inte egentligen var så trött. När jag sen väl blev trött så var det ett sjuhelsikes liv utanför tv4 (vilket det har varit tre kvällar i rad). Skrikande, hurrande, skrikande, hurrande, skrikande, sjungade. Jag har inte förrän nu i detta ögonblick insett att det såklart hela tiden har handlat om alla debatter som pågått i fyran-huset på kvällarna.
Men. när jag väl kunde döva den största delen av ljudet (med hjälp av två kuddar och ett extratäcke på huvudet) så började jag hosta. Om det var för att jag inte fick luft och höll på att svettas ihjäl eller för att jag är förkyld vet jag inte, men det spelar ingen roll eftersom det fortfarande inte fick mig att somna. Hostmedicin. En alvedon för säkerhets skull. Och vänta. Vänta. Tillslut somnade jag men vaknade på grund av en otrolig stressdröm som jag lätt kunde tyda. Nu handlade det inte längre om skrik utanför tv4, utan om en möjlig nervositet inför idag.
Aja. Sen var klockan fem-sex. Dax att gå upp? Av någon anledning blev jag tokstressad. Har nu varit klar hur länge som helst och fick ett riktigt uppvaknande när jag insåg att jag var en timme tidig. Halv nio hade jag siktat på, halv tio var verklighetens nummer.
En frukostvända till då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0