Tredje gången gillt


Helt annat. På riktigt nu. Bromsa för att sedan börja köra på samma gång, eller är det verkligen möjligt? Möjligt eller ej, det så det ligger till och handbromsvändningen är ett faktum. Handbromsvändningen är ett lika stort faktum som att gasen halvt ofrivilligt måste ligga i botten eftersom det smäller på tisdag, med eller utan co-driver.
Helgen har varit intressant. Bara massor med stress som späddes ut med ännu mer stress på grund av en återlämnad bil och ett par upphämtade räkningar. Jag körde och bromsade på samma gång vilket resulterade i att jag bara har gasen kvar att lita på nu. Gasen mot en tentavecka utan besvikelser.

Det som är på plussidan är att jag har klarat en kurs som länge legat som en enorm tyngd på mina axlar, och att jag har en tenta avklarad som måste ha gått vägen. Det som är minus är att det där som ligger utanför skolan inte längre finns, eller jo, avståndet finns ju förstås, men allt annat är borta vilket gör mig ledsen. Lite sådär stanna-hemma-och-sova-i-flera-dagar-ledsen. Känns som att jag på grund av tentakaos levde på reserven men att den tanken nu också är tom. Snustorr. Snus.

Men ajajaj, att gasa var det, och gasa ska jag göra. Gasa mot två godkända tentor och mot ett Italien med lugn och stillsamhet (erkänna för sig själv: jobb). Men ett Italien utan konstruktionsmaterial, utan prototypframtagning, utan analyser och utan hela racet. I mål ska jag, trots att tanken är tom, trots att min medförare har ramlat ur och trots att bilen är i Gävle. Jag har en dröm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0