Koma

Tenta nummer miljard avklarad. Avklarad för denna gången, men möjligtvis inte för sista gången. Nej, ingen tentavecka utan "om jag ändå hade gett det lite mer tid" och ingen tentavecka utan "om jag bara hade prioriterat rätt". Inte heller en endaste tentavecka utan tankar på allt annat än just tentor och studier, och absolut ingen tentavecka med nog med tid. Det skulle vara helt underbart om hela världen runtomkring stannade de här veckorna (förutom restaurangerna och tunnelbanorna förstås). Och om alla andra utanför skolan bara frös till is och vaknade upp igen lagom till tentapubshelg, gud vad mycket enklare allt skulle bli. Inga irriterade ungar på tbanan, inga komplicerade diskussioner och handlingar som man måste grubbla kring, inga tanter som tvingar på en samtal på tågresorna, inga gubbar som smaskar på bussen och inga fula drag för att vinna. På torsdag smäller det igen, nu ska jag bara ta det lugnt i fem minuter innan jag måste sova.



Råkade förresten slå på en världsdålig film på tv, "Stealth". Kolla inte på den, kolla på den här ovanför istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0