Drömtydning

Fallet är såhär:
Mina drömmar låter mig inte sova gott om nätterna och jag vaknar mer trött än vad jag var när jag gav upp för dagen.
Innehåll:
Jag drömmer om insekter, om getingar och flugor.
Handling:
Två exempel (av många):
I Måndags drömde jag att jag vaknade under mitt stora duntäcke av ett evigt surrande i rummet. Jag kikade ut och blev genast attackerad av en geting som ville in i värmen, och in i mitt öga. Jag lyckades dra ner täcket över huvudet igen men hörde hur hela getingskaran nu kom närmare som för att gruppera sig för strid: Nästa gång skulle de hinna in både i ögat och i näsan.
I går drömde jag att jag fick en fluga i näsan. Det var en lång dröm som handlade om någon otroligt giftig ödla/fisk/geleklump/godtycklig grej som man inte fick få mot huden och som var ute efter mig. Jag hängde i armarna för att hålla mig upp från golvet, där den godtyckliga gula klumpen lurade och fick i samma veva som att äcklet hoppade upp på min fot (kallt, blött, slemmigt) en fluga i min näsa. Jag tappade greppet, och snäste, harklade, allt för att försöka få flugan att försvinna.
Resultat:
I Måndags vaknade jag en halvtimme innan klockan skulle ringa, under mitt täcke, och var livrädd att drömmen jag precis drömt inte var en dröm. Jag kom dock fort till medvetande igen och insåg att inte en endaste geting skulle kunna överleva i min minusgradiga lägenhet. Så jag försökte somna igen, gjorde det, och var oliidligt trött när väl klockan ringde. Snooze.
I går natt vaknade jag och var helt övertygad om att en fluga satt i min näsa. Jag hostade, snäste och harklade mig, tills jag skapligt äcklad insåg att om flugan någonsin suttit där så var den nu på väg ner för att ta ett varmt bad i magsyra.  Men, klockan var natt och jag blev överlycklig när jag förstod att jag hade några timmar kvar att sova, så jag somnade. Och vaknade när klockan ringde för att sedan stänga av den och somna om, tröttare än tröttast. Snooze.
Iakttaganden:
Nyss när jag kom hem och satte mig i soffan (som jag också sover i) så såg jag något som jag trodde var en skalbagge på golvet. "Fy fan vad äckligt" sa jag högt för mig själv och svor hundra miljarders gånger för att jag har så otroligt ostädat så att skalbaggar flyttar in i mitt hem. Jag böjde mig ner för att ta bort den lille rackaren och insåg då, till min förfäran, att det inte var en skalbagge. Det var en fluga.
En stackars hjälplös fluga som låg på rygg, och som saknade en vinge.
Lösning:
Flugan släppte jag ut i kylan, mest för att den skulle få ett litet straff om den (huvvaligen) varit i min näsa inatt och jag sitter nu på soffan igen, helt övertygad om att jag och Mumien-mumien i Mumien-filmerna har något gemensamt. Jag har också undersökt vad drömmar om insekter kan betyda, för säkerhets skull.
Slutsats:
INSEKT, se enstaka: du får tillfälle att hämnas på någon du tycker illa om. Se flera: pengar att vänta. Bli biten av: du har en rival.
GETING, se: kärt möte. Bli stucken av: en närstående kan bereda dig en sorg.
Reflektioner:
Jag är sjukt trött och är så less på att inte sova, men det gör ingenting om pengar finns att vänta eller om ett kärt möte står runt knuten. Men, för att vara helt hundra på att inget sorgligt kommer att hända eller att jag blir tvungen att få ett tillfälle då jag kan hämnas på någon så låtsas jag att jag aldrig läste det där.

Och fokuserar på funderingarna kring om det verkligen ligger en halv flug-vinge kvar i min högra näsborre eller inte.

Kommentarer
Postat av: Jens

Haha, hoppas på pengar!

2010-11-10 @ 21:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0