Nått yr

Jag fick veta på nyårsafton att det var tokviktigt att sätta upp mål inför det nya året, men även att fundera över vad som var bäst och sämst med det 2009. Då tyckte jag att det var otroligt överdrivet och sprang min väg för att på fyllan slippa formulera mål i några hackande meningar, men nu har jag faktiskt funderat och insett att det kanske är en rätt intressant sak ändå.

På sämstlistan finns en självklar förstaplats: En otroligt tråkig brytning med en god vän. Jag har nog inte förrän nu insett hur stor tankeverksamhet som egentligen har snurrat kring detta. Det är riktigt tråkigt, ledsamt och rent sagt för jäkligt att detta var tvunget att ske, men jag inser kanske på något plan att det var ett måste.

Målen inför 2010 är tvärtemot rätt luddiga. Sånt som att plugga mer och sudda ut kurser från att-göra-listan är självklar, och att jag måste göra detta är ett faktum (allt är dock relativt). Men jag tror framför allt att 2010 kommer att handla om fokus på det positiva. Eller rättare sagt, jag Vet att 2012 kommer att fokusera på positivitet. Bladet är vänt och bristningarna bleknar sakta men säkert bort, Thank god!

En sak jag har lovat mig själv är att umgås mer med nära och kära. Nu är det tamefasen dax att prioritera bort jobbiga saker och ta hand om de nära. En dag kanske de inte finns kvar.

På bästlistan finns ingen självklar förstaplats än. 2009 har varit ett, ur  genomsnittligt perspektiv, bra år (det har alla år utom mörkret mellan 00 och 01 varit). Men det kanske finns något som är lite utmärkande. Fast Den håller jag på ett tag till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0