vissa dagar

.. är såhär underbara som denna har varit. Jag sov inte alls bra inatt, vaknade alldeles för tidigt med grus i ögonen och en frossa av rang. Har kämpat mig igenom första timmarna i skolan (bara för att ingen skulle kunna klaga) och begav mig sen hemåt efter att jag själv insett hur dumt jag betedde mig. Jag såg fram emot en powernap, under minst sju täcken (och toppluva!) men fick en otroligt obekväm känsla i magen direkt när jag klev innnanför porten (in från regnet tåls att tillägga). Var fanns mina nycklar?
I vilket fall som helst så möttes jag av en utspilld hårkräm i väskan. Nycklarna var som bortglömda, ilskan över kladdet i väskan var droppen och jag kunde inte hålla emot längre. Så där satt jag, på golvet innanför porten på Smedsbacksgatan och bölade tyst för mig själv i takt med min frossa. Efter att jag åter igen insett hur dumt jag betedde mig så reste jag mig upp, borstade av min jacka (som numer är grå) och hoppades av hela mitt hjärta att ingen sett mig. Sen började leta efter nycklarna. Flera gånger letade jag, men inte hittade jag dem för det. Gone.
Så nu, ja, nu har jag drivit runt i flera timmar. Kallt som fan och regn. Jag ska inte bli uteliggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0