Mitt nya hem

Friiberghs herrgård. Otroligt vackert och stillsamt och jag är helt och totalt förälskad, jag har äntligen kommit rätt vilket känns otroligt skönt! Meddelar snarast när inflyttningsfesten går av stapeln (vilket för tillfället är planerat någonstans i mitten av Juli). Men här först en liten sneak-a-peek för att ge er alla blodad tand:
Först så har vi här Verandan där vi på inflyttkalaset kommer att avnjuta välkomstdrinken:
Här en bild av Östra Flygeln med rum alltefter 1600-talets barock.
Där framme till höger skymtar vi ännu ett hus med boende för gästerna. Planerna är att barnen skall få ett eget under firandet.
Rakt fram här under ser vi stenköket, även detta i Barock-stil, men nu i tidigt 1500-tal. Det är här vi avnjuter middagen med utsikt över Mälaren. Till vänster ser vi också ännu ett boendehus för gäster och bakom detta skymtar sjöbastun för den vågade.
Västra flygeln med rum från romantikens vidder, här får den lycklige bo granne med mig (som självklart bor i det största rummet med tillgång till spa-avdelningen) och möjligtvis får även du en jacuzzi på rummet? livet är ett lotteri.
Den gemensamma spaavdelningen ligger alltså under själva huset och det är här tänkt att vi skall relaxa dagen efter den stora festen. Vad sägs som inomhuspool, jacuzzi och både torr- samt ångbastu?
Ja. See you in the fastlane.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0