Ge mig

Just det. Ge mig. Jag måste få lite motivation och jag måste få lite peptalk. Jag vill bara ut till Lotta och umgås över en öl och loads of snack. Men det går ju inte. Peptalk.
Annars då? Jo dagen har varit bra, jag har ju jobbat! Trivs otroligt bra. Trevliga människor och annat att göra än skola. Det känns skönt att kunna fokusera på something else under ett par timmar, och självklart att får betalt för den fokuseringen. Det är rätt ovant när man annars är van att själv få betala (med en växande skuld) för sitt eget arbete. Det bästa är att det verkligen är kul, på riktigt. Det var länge sen jag kände mig så behövd, uppskattad och.. vuxen. För vuxen, det är man ju när man har ett jobb (som inkluderar egen mailadress, jobbtelefon och dator). Inte när man går i skolan. ?
Igår då? Jo Igår smällde det på Cirkus. The Baseballs Rock-a-billy´-ade in i våra hjärtan. För visst var tyskarna duktiga? Absolut. Det lät som på skivan (spotify) rent av (om inte bättre), det dansades nästan som man hade förväntat sig och det var en glädjespridning som var nödvändig. En extra applåd till bandet bakom som jammade loss som man (antagligen) ska jamma loss. Hela cirkus stod upp, us included. Med avslut på Grodan i det bästa sällskapet var min kväll fulländad. Som askungen på sin bal fast lite bättre.
E tani? Efter en ofrivillig blackout på soffan är det dax för kandidaten. Här ska skrivas som aldrig förr. Jag vet inte vad jag ska skriva om och hur jag ska lägga upp det här, men det skall skrivas som aldrig förr. och lite till.
Och imorgon? Vakna tidigt och jobba. Sen kandidata för fulla muggar. Kanske en brasa?



Nu fungerar varken vänstercentrering eller raduppställning, Carolines blogg är uppe för nedräkning. Upp och ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0