Bristvara

Nu har jag vaknat, eller rättare sagt, bestämt mig för att gå upp. För i mitt fall handlar det inte längre om att sova, nope, det går inte! Den här natten var värst hittills, vet att jag tappade koll på klockan där runt sju (då det var tänkt att gå upp) till omkring klockan åtta, då klockan ringde nästa gång. Men annars. Nope, kan inte ha blivit många miuters sömn alls.

Jag har funderat kring vad jag funderar på och om det isåfall är mina funderingar som får mig att skrämma bort sömnen. Har inte direkt kommit fram till något resultat, men är väl medveten om att många av mina funderingar stressar upp mig, men snälla, inte till den grad att jag inte ska kunna sova. knappast.

Det blir en ond cirkel. Jag somnar inte på kvällen, trots att jag är aptrött. Tänkte lägga mig toktidigt igår för att få lite mer sömn än vanligt, men det gick ju inte. Kunde inte somna och tog upp Freakonimics och läste om likheten mellan en sumobrottare och en skolfröken. Självklart, som alla vettiga människor förstår, så gjorde detta mig otroligt trött och jag bestämde mig för att försöka sova igen. Och igen och igen och igen. När klockan ringde vid sju imorse somnade jag dock. För att vakna igen vid nästa inställda tid, åtta.

Nu är det dax att ta tag i det här. Jag behöver sömn! hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0