kurskaos

Jag har inte tid att bli såhär. Hela mitt inuti kokar. Fortfarande.

Det finns saker jag inte gillar och sen finns det saker jag inte gillar lite ännu mer. Det här är en sak av de sistnämnda. Jag gillar inte folk som har svårt att planera och jag gillar inte lite ännu mer folk som av sin brist på kunskapen inom planering utsätter mig för kaoset som uppstår. Jag pratar som alltid om skolan, men nu på en annan nivå än vanligt. Det här är på nivån där allt borde fungera, där grunden för min, och alla andra P3ors utbildning läggs, inom kursen Design och Produktframtagning C.

Det är tenta på måndag inom kursen som jag verkligen hade sett fram emot. I skuggan av de tunga kurserna är denna lilla sötnos som grädden på moset, som skinkan på pizzan, som den där lilla stjärnfukten i vinbålen.
Men icke. Under dessa veckor har min stjärnfrukt förvandlats till ett glaserad rött bär som man alltid får på bakelsen men som varje gång smakar fan.

Och allt detta på grund av en enda person. Detta kaos, denna oreda. Ingen vet någonting och ingen har ett svar. Den här kursen är det värsta jag varit med om och jag blir så less varje gång jag tänker på att detta krångel tar sån tid för oss alla. Vi vet varken ut eller in, när elller var, hur eller varför och framför allt så verkar inte kursansvarige heller veta. Det är så det går när man tror sig kunna slänga ihop en kurs på en femöring eftersom  glada designelever ändå inte fattar något om administration.

Jag vill bara veta vad som är obligatoriskt och vad som inte är, jag vill veta vad jag skall kunna när kursen är avslutad och jag vill veta hur tentamen ska gå till. Är detta så mycket begärt tre dagar innan tentan?

Arg, ont i magen och otroligt otroligt stressad. Var börja?

Jo, Sparka Conrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0