Doktor Per


Helgen lider mot sitt slut och det ska faktiskt, av någon otroligt konstig anledning, bli skönt med måndag.
Ju fortare det blir Måndag desto fortare är den över. Logik.

Imorgon är det dax för att ta igen en missad laboration i Konstruktionsmaterial och senare tvinga till sig en vaccinspruta på Karolinska. Imorgon är det dax för det årliga besöket på hematologimottagningen. Dax för att åter igen möta Doktor Per som jag inte alls har fått något grepp om. Per är rätt tjurig och känns som en Doktor som har jättehöga hästar i sitt stall (eller en pinne i röven eller vad man nu säger). Per känns även som en Doktor som sitter och håller på sina vaccinsprutor så att han kan ge dem till alla sina nära och kära plus de nära och käras bekanta och såklart de nära och käras grannar också. Per är med andra ord en sådan som bara tror på tjänster och gentjänster och inte fasen ska han få nåt av mig.

Att bero på influensavaccin så viskade en fågel i mitt öra att Danderyds sjukhus har massor vaccin på lager men så få som kan vaccinera så att vaccinet håller på att gå ut. Det är bra planering. Mycket bra.

Att bero på influensavaccin igen så är det lite halvläskigt att tänka att det verkligen vore nu man skulle kunna utplåna en stor del av jordens befolking. Lite mixtermixter med vaccinsprutan så är det slut. panik.

Men helgen då? Jo helgen har varit bra och jag har träffat massor med fina människor. Det är det som är mest guld med den här helgen: Jag har bara umgåtts med människor jag gillar. Jag vill ha sådana här helger ofta. Jämt. Alltid. Helg hela veckan lång. Någon gång så. Helg hela veckan lång.

Nu: Rapportskrivning. (Alltid kul när man inte behöver)
Snart: Kvällsmat. (Längtar)
Sen: Sova. (Längtar ännu mer)
Vill: Baka tårta. (Kommer bli svårt att hålla sig undan nougaten i tretton dagar)

Fjäril

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0