mörkt

mörkt.
Nu är tiden inne. Men är den redo?
Är jag?
För omotiverad, för vilsen, för less.
Eller handlar det verkligen bara jag?
stressen är min fiende men även min piska.
Måste, vill inte, men måste, vill jag verkligen inte?
jo vilja finns men inte ork.
Kroppen är inställd på slowmotion.
Hinner därför inte registrera alla bra saker huvudet tänker.
Det är det här med motivation.

Det är så olika från dag till dag.
Men varför just nu?
Nu när det är som viktigast.
Nu när det hänger på mig och endast mig.
Min framtid.
Vill jag så gör jag de här.
Men om jag inte vill, avslutar jag det då?
Jag intalar mig att jag vill.
Jag vet dock inte om det är det mest ultimata för min stressade själ.
det brukar alltid sluta med att jag vet att jag vill.
Men utan motivation är det svårt att göra något åt en vilja.
Men motivation och vilja borde väl höra ihop?
Jag är kluven. Det har jag varit länge.
Det är inte lätt att intala sig saker när kroppen inte orkar.

Idag. Ingenting. Zombie. Slowmotion. Ångest.
Vet vad jag måste och det äter upp mig inifrån.
idag är det en sådan dag.
mörkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0