mattenörd

Om det löste sig eller inte det är frågan, men hemkommen och nöjd är jag iallafall. Gjorde mitt bästa på den förbaskade nummetentan och jag måste erkänna att grymt mycket fastnade efter gårdagens, och nattens, studier. Så mycket som finns i min hjärna just nu om Numeriska Metoder har aldrig funnits över huvud taget därinne och för det ger jag mig själv en eloge. Man behöver sånt ibland. Så om jag klarar skiten då? Vad händer då? Förutom att jag får små ynka poäng (skitkursen är liten som en myra men svår som en elefant) så är en sak avbockad på min attgöralista. En sak. Och om inte? Ja, då är det väl bara att fixa den nästa gång. Tredje gången gillt. Då sätter jag den. Jag LOVAR.

Kylan i mitt hem har iallfall blivit till värme, men inte på grund av fixade element, utan på grund av ett portabelt sådant som mina Käraste Päron svängde hit med i Söndags. Ett stort tack till er för att jag nu kan svettas istället för att frysa. Jag älskar att svettas. Fixa-elementet-killen skulle dock, efter ett ytterligare samtal från min Far, ringa mig idag och jag hoppas för hans skull att han gör det. Förstår inte hur dom på det där Valvet (som firman heter) kan vara så ignoranta mot lilla mig. Vad har man en fastighetsskötare för är frågan? Jag har svaret. Här på smedsbacksgatan, ingenting. Förutom för att ha något att tjata på dock när man fryser ballen av sig (om man hade nån). Det komiska i det här sammanhanget är att mek-nissarna har varit och kollat på elementen innan, då även den gången efter alldeles för många samtal, och märkte felet. Efter att ha kollat upp kostnad och/eller fixa material till vad som än behövde fixas så skulle ett samtal komma till mig. Jag ringde efter en vecka, efter två.. och ingen ringde tillbaka. Tack Valvet. Tack för att ni är värdelösa.

En sak som kommer bli underbart skrattretande kommer vara min elräkning. Elementet som nu tog över golvvärmens värmande (och la till många grader till) kostar skjortan. Och inte ens skjortärmen har jag råd med. Men värme vill jag ha och värme är jag tacksam för. Mycket.

Mat inslevad, promenix på agendan, men matte blir det. Konstigt nog, jag som skulle vara ledig nu för en gångs skull. Kan inte slita mig. Vilken nörd jag blivit. Tjing



tre minuter senare:

Hoppas jag satte skiten nu. Man FÅR hoppas. Skulle hålla mina tummar om jag hade orkat.

Kommentarer
Postat av: David

Du kan ju alltid hävda att din pojkvän kan KOMMA att frysa ballen av sig när HAN kommer...

2009-01-14 @ 11:37:31
URL: http://davidbjork.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0