Samstag

Jepp. Lördagen är kommen och likaså Carolines ångest inför Onsdagen. Min mage mår fan, jag mår illa och min hosta verkar inte vilja lägga sig. Jag är trött i kroppen, svettig under armarna och alldeles alldeles... underbar.
Sitter i en mörk lägenhet på den smalare versionen av Fjällgatan nu och har sen kvart i två hunnit med att... sova?. ja, och beställt biljett till hemresan samt kollat schema inför kommande Januari månad. Tufft.

Nyårsafton då? Alla tjatar om det underbara fylleslaget år 2008/09. Inte jag. Jag suger bara på den bästa karamellen och hoppas att den aldrig ska ta slut. Mitt nyår var precis som jag ville ha det. Lugnt, stillsamt och alldeles otrolig. Minst sagt. Hetsen inför allas 'årets fest' existerade inte, förväntan och systemetpåsarna var inte fullpackade och bakfyllan 01/01 existerade inte. Min nyårsafton bestod av lugn, kärlek, mat, film och lite mer av alla de nyss nämnda. Precis allt jag behöver i dessa dagar. Precis allt jag behöver för att leva.
Så slutsats av detta? En feel-good nyårsafton kan ju bara inte öppna portarna till ett dåligt 2009, nope, året 2009 kommer vi uträtta stora dåd. Vi kommer slå upp minnesstolpar med Flaggan i topp på de mest omöjliga ställen och vi komemr att må bra. Så helt otroligt bra.

Nu ska jag ta tag i det här. Helt oplötsligt fick jag motivation. Det är karamellen som gör det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0