kultursöndag

Gårdagskvällen  var supertrevlig, mingel, sång, mat och massor med trevliga människor hos Mimmi. Kvällen blev lång och otroligt händelserik. Och idag då? Kultursöndag med Tobias och Emelie.  Armémuseum fick känna vår närvaro och dagen har bestått av Aha-upplevelser och insyn in i krigsallvaret. Jag har sett vapen i alla fomer och färger, jag har studerat sveriges krigshistoria och jag har blivit skrämd av museidockor. Jag har även lärt mig att det är Calle elva på femhundringen och att automatkarbiner och automatgevär är svinigt tunga. (god bless alla militärer och deras biceps)).
Så vad har jag gjort de senaste timmarna? Noting. Nãda. Ingenting. Har kollat på tv, ätit ris med currysås och svurit över vilka snygga ögonbryn jag har. Jag har även hunnit med att bli helt otroligt förvånad och nästintill irriterad över hur hysteriska alla japaner på sexans gameshow Majide (eller "I survived an japanese gameshow") är. Vilken inlevelse, vilka otroligt töntiga tävlingar och ljud, vilket otroligt töntigt spel. Folk i publiken är pinsamma av rang, programledaren har en hypad inlevelse som jag trodde bara kunde uppstå med hjälp av knark i stora mängder och ljuden, ljuset och all galenskap gör mig generad. Jag skäms. Tack och lov för svensk kultur. Tack och lov för regnbågen på min snöiga himmel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0