inget är negativt

Nu är jag redo att skriva en rad eller fler igen. Det var ett rejält tag sen jag hade tid/lust/ork och jag tänker fira detta braketrough med att bara skrova om bra saker som har hänt mig denna helg. Min helg har varit grym. Jag har haft en otroligt soft, avslappnad och tokseriös studiehelg. Med undantag för igår och idag då. Fredagen spenderades i soffan med me, myseld and I, framför böckerna (datorn) och den spenderades med lugn och stillsamhet, vilket var något så otroligt skönt- Och framför allt nödvändigt. Jag ska bestämt införa Lugna Fredagar oftare.

Det blev  dock, trots den lugna och trötta fredagskvällen, rätt sent på grund av oroligt regnbågssken, men det är det värt, alltid, och sömnen överföll mig som ett hårt slag i tinningen. Jag älskar att sova hur mycket som helst. Kanske lite för mycket..
Lördagen var produktiv på de flesa plan, städningen blev gjord, disken blev ett minne blott och ställningen termo vs. caroline blev 0-1. Riktigt nice. Modern och fadern med hund gjorde ett snabbt gästspel på smedsbacksgatan och lilla fröken caroline blev en dator rikare. En mycket fin dator rikare. Tack! Tack! Tack!

På väg mot nordligare breddgrader igen så skjutsade mina kära päron mig och R till Roslagsnäsby, där Lotta och melodifestival väntade. Eller rättare sagt Lotta iallafall, då själva schlagertåget var så gott som över när vi gjorde entrre ohyfsat sent. Men men,  i vilket fall som helst så blev kvällen och natten fylld av kortspel, bra-vs-dåligasidorprat och vin, vilket var mycket trevligt. Mycket.

Idag då? ja. Idag har jag inte gjort ett dugg nödvändigt. Richard hämtade upp mig, vi Max-åt och sen bestämde vi oss för att satsa på kultursöndag och begav oss till Nordiska museet, där utställningarna var hur många som helst. Efter x antal timmar vandrandes i denna enorma byggnad kände vi dock inte att kultursuget var dämpat, så vi fortsatte till skansen och dess sengångare, sälar, vildsvin, får, getter, kossor, älgar, lodjur, vargar, rävar, uttrar, minkar, krokodiler, spindlar, ormar, sköldpaddor, fiskar, fåglar, möss, jordekorrar och apor. (and so on)

Jag har denna söndag lyckats blivit kär i en dvärgsilkesapa, klappat en kungskobra och en fågelspindel. Det kallar jag girlpower. (Richard vågade bara klappa ormen)

så, slutsats om denna helg: Jag har enormt bra vänner, jag bor i en enormt bra stad och jag är enormt bra. Ser fram emot Davids ankomst till den kungliga hufvudstaden nästa helg och, sist men inte minst: termo vs. caroline står nu, efter denna o-termo-dag, lika 1-1. Men imorn: Termo, I´ll kick your ass.

bilder kommer imorn. Får inte snurr på skiten nu. godnatt.

----

imorn:

 


Den söta Uttern Putte

Den feta sälhonan

Den poserande Ernst och hans flasköppnare: 'Ernst'

sen dog min kamera. Kanke var tur, annars hade ni fått sett Vargen Fricke, Den äckliga kungsboan namnlös och Den håriga fågelspindeln Frans också. Med flera. Jag älskar att ta dåliga kort med min mobilkamera. Det är livet.

Förresten hörrenini, Idag är Det en helt Otroligt Underbart vacker dag. Ut och njut av solen gott folK! (och av att jag klarade NUMMETENTAAAAN)
pusshej.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0