Låt Gävlebocken vara!


Jag blir arg. Arg Arg Arg. Varför i hela fridens namn låter ni inte, era dumma jävlar, Gävles Ståtliga Halmkille stå?

Visst, det har blivit en grej, Gävlebocken "ska" brinna. Men frågan är egentligen varför. Vi har fått uppmärksamheten i alla år - Vi har den redan! Att lyckas behålla herr Gävlebock i otänt Bock-skick femton gånger sedan nittonhundrasextiosex är bara sorgligt. FEMTON GÅNGER. Snälla, lägg ner skiten eller låt den vara. Jag vill se Gävlebocken, jag vill veta att han står där och spänner sig inför ankommande Gävlebesökare. han är ju ändå så Gävle.

Men, i vilket fall som helst så brinner det. Burn baby burn (disco inferno). Min gissning är att Gävle kommun inte har råd att betala kostnaden för nermontering (så dom hellre betalar brandbilsutryckning, illaluktande torg och publicitet?) Nja. Jag skulle då inte hantera bocken så om jag var kommunkvinna. Han skulle få den omvårdnad och den kärlek han behöver. Och, han skulle absolut få en dusch av det där oljiga flamskyddsmedlet, trots att detta skulle förminska han utsrålning minimalt.

Tack och lov är jag inte det. För då kära Gävlebor, då skulle ni gå miste om den där otroligt vackra rosamålade bilen i Gustavsbrorondellen (?) på väg ut mot valbo också.

Kolla här hur bra Herrn har klarat sig i alla år.

HEj!


Kommentarer
Postat av: Benke

Men det är ju tradition!!

2010-01-12 @ 16:36:21
Postat av: Caroline

så sant :)

2010-01-13 @ 10:47:23
URL: http://caa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0