Kufisk

Kufisk sade han till mig och jag undrade. Undrade med stort U. Vad var denna fisk? Var härstammade arten ifrån och Varför hade jag inte träffat på honom tidigare? Jag var tvungen att leta efter svaret och svaret lät sig inte fördöljas: Kufisk var inte en varelse, det var inte en fisk. Det var en skrift! En sorts kalligrafi med rötter i Arabland. Min undran var då, är även mina rötter rotade i Arablandets stad Kufas? Jag var tvungen att fundera, slita mitt hår, filosofera, spekulera, meditera. Och där kom svaret. Det handlade inte om en fisk, inte heller om en skrift från forna Arabland. Det handlade om mig.

Jag är 84% konstig eller 82% underlig. Jag är 80% besynnerlig eller 80% egendomlig. Eller så är jag 70% skum eller 60% excentrisk. Eller kanske rent av 60% märklig?

Tack. Jag är hellre hundra procent av alla dessa än en fisk från ett arabland. Men helst av allt är jag 1% ironisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0