Helg helg, hemskt mycket helg

Nu kan jag tänka mig att min sista riktiga sommarhelg har passerat. För nu börjas det på riktigt. Tog en sväng ut till Öregrund och Gräsö i Lördags och blev kvar. Grabbarna grus var där och Roslagsloppet likaså, vilket slutade í en mycket trevlig tillställning. Öltält, båtåkning, massor med skratt, gassande sol och otroligt fina vänner, ett avslut på sommaren kan inte bli bättre! Gårdagen startade tidigt, trots den sena hemkomsten till Mackes gård på Gräsö, och jag insåg verkligen vad jag saknar att bo nära vatten. Eller rättare sagt, vad jag saknar att ha en båt. (obs! detta är inte alls lika som att sakna tider som varit.).

Det roliga är att jag fick upp ögonen helt och hållet för en annan sak den här helgen. Det är konstigt. Jag har varit så avslappnad och inställd på slutmålet att jag glömt att stanna och andas, att stanna och fundera. På riktigt. Så saker kan bli. Men Men. Nu är det i vilket fall som helst dax att fokusera igen, och självklart eftersom allvaret börjar har dagen idag varit ett enda kaos. Poängkrångel för en sommarkurs, anmälningskrångel för en annan och självklart också krångel med studielitteraturen som jag inte alls visste att jag behövde (hade beställt de två som stod på hemsidan, men dessa två vara bara så kallad "referenslitteratur"). Detta resulterade i att jag nu på morgonen letat fem böcker som alla utgått ur olika sortiment (uppdatering på kursen?) och hittat fyra av dessa vilket är sisådär. Men vad ska man göra. Relativt billigt lär det komma att bli iallafall (gissar på fem-sexhundra pengar för dessa då jag nu var tvungen att leta begagnat, man kanske skulle göra det oftare? :P)

babbel babbel. Ikväll ska vi ut och äta mat med Farmor Farfar och gammelmoster Ann-Mari, för den sistnämnda precis fyllt åttio födelsedagar. Sicken grej, restaurangmat igen. Jag tror jag dör av bekvämlighet.

Ps 1. Kan man kalla pappas moster för min gammelmoster?
Ps 2. Tack Micke, Ralle, David, Torras, Macke, Linus och Rasmus  för en mycket trevlig Öregrundvisit.
Ps 3. Undra sa flundra varför Ann-Mari åker från Nacka till Gävle för att fira sin födelsedag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0