vårkänslor

uuh. Ledighet är aldrig ledighet. Är otroligt trött men vaknade vid åtta av att solen sken in i mitt fönster och värmde mina fossingar. Underbart. Brukar alltid sova med persiennerna nere men igår orkade jag inte stänga och tacka gudarna för det, tacka gudarna för att morgonsolen lyser på min balkong och för att jag imorse fick tummen ur och plockade ner mina utemöbler från förrådet.
Har tvättat möblerna och oljat in en stol samt  bordsskivan men stol nummer två får vänta till en annan dag. När solen väl gick imoln var det lite för kallt för att dona med vårsysslor i vinden.
I nästa morgonsol skall den andra stolen oljas in och räcket skall slipas och målas. Det ska bli skönt att få i ordning därute. Min balkong och den tillhörande lägenheten är det bästa jag har. Jag trvis här. Det är litet och fyrkantigt, men jag trivs.

Det bubblar av vår i min kropp. solen gör under. Jag vet att det är en bra bit kvar till våren på riktigt, men det gör inte ett dugg. Morgonsolen på mina fötter, nyoljade utemöbler och glädje med mina vänner ger mig vårkänslor på riktigt.

Jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0