Handen, fingret eller dörren.

Nu har allt börat igen. och det går fort framåt. En vecka har snart passerat och kunskapen väller in och ut ur de redan helt ihopsnörda hjärncellerna. Hållfastighetsläran är ny, Differentialekvationerna är mer eller mindre nya och Designen är ny. Tillochmed klassen är någorlunda ny. Och vet ni vad? Jag gillar det. Än så länge, så gillar jag det.
Det har gått relativt bra att komma dit och hem och jag har inte tänkt så mycket alls på det där jag inte ska tänka på. Det har kännts bra. Förutom idag då.

Helgen var för övrigt helt gudomlig. Städning till 99,5 samt 0,5 procents Poolmys på fredagen med David o Richard ,och Poolpartaj av rang på lördagen med, ja, de andra. Måste åter igen tacka dig Richard. Det var helt magiskt. Magiskt. Har aldrig sett en sådan grym kombination av struktur, planering, utförande och vänskap. Vi är grymma. Något sliten på Söndagen, men det var det värt. VIlken avslutning på sommaren.

Nu, städa. Mamma och pappa kommer imorgon och allt måste se perfekt ut. Inte en dammtuss här inte. Nej nej. Caroline är ordningssam och i hennes hem finns inga dammtussar och ingen disk. Inte vid föräldrabesök iallfall... Imorgon blir det införskaffning av skolböcker och studierna drar igång på riktigt, inte en dag försent, Är lite orolig för vad som komma skall. Points points points. Det går inte att komma ifrån. det gnager. ..Men. Imorgon kommer förhoppningsvis allt lösa sig. Eller iallafall klarna lite. Allt. Hela min världsbild kommer bli mycket klarare och jag kommer se på det här med andra ögon, kanske positiva kanske negativa, vad vet jag?  I vilket fall som helst så är smäller det imorgon. 10:30. Handen, fingret eller dörren. det är det som är frågan.

Städtime!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0