Min Mjölkkartong



När jag var liten hade jag så mycket leksaker som det bara går. Jag var en bortskämd jäkel. Jag hade den nyaste av den grejen och den finaste av den. Jag var ensamt barn och barnbarn och jag fick allt det jag pekade på. Trots att jag aldrig pekade. Ändå är det en enda sak jag fortfarande idag kommer ihåg. En enda, för er alla andra, helt obetydlig grej som har plats kvar någonstans långt inne i min själ. Min Mjölkkartong.

Man kunde göra massor med roliga saker med Min Mjölkkartong. Man kunde ha den på huvudet, man kunde kasta upp den i luften och se vinden ta tag i den, man kunde vika ihop den och måla på den, man kunde leka att det var en väska, man kunde fylla den med vatten och leka att man lagade mat, man kunde lägga saker i den, -och ta ur sakerna igen!

Tack mamma, du är bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0