ännu närmare

jag har funderat kring dans och människans förmåga att röra sig till musik. Vad är det händer i våra små huvuden när beatet rullar igång? vad är det som får oss att så sött vagga till Love is all around och varför är det så inihelskottans sjukt roligt att dansa?
Största frågan är dock, varför tycker vissa människor INTE om att dansa? vad har hänt med människor som inte gillar musik och mycket hellre lyssnar på barnen i baksätet än radioseven? Vad äär det.
nu tänker jag för mycket,  jag tänker på allt utom matten vilket betyder att jag lär sova. men först: hämta tvätt. äntligen rena kläder!

bytheway så har den här dagen varit underbar. Jag har
1: Vaknat utan onda andar.
2: Umgåtts med världens bästa människor.
3. Klarat av mina åtaganden med full pott i socialvetenskap (?)
(3+1/2. det vill säga; inte stoppat huvudet i sanden.)
4: Handlat mat för första gången på evigheter.
5: Lagat mat för första gången på evigheter.
6. Kommit fram till att jag är genialisk på att laga mat.
7: Tvättat för första gången på tre veckor.
8: Fått reda på goda nyheter.
9: Glömt bort allt för några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0