Pizzabakning

Okej. När man inte gjort något en hel dag, är helt och hållet oförmögen att ens orka klä på sig, att ens gå utanför dörren och man är hungrig som en varg så finns det bara en sak att göra. (allt för att skjuta upp matteplugget nån timme)

Baka Pizza!

Jag tänkte guida er genom ett spännande kvällsgöra:


Degen är roligast att göra! Ju kladdigare, desto bättre :) Mjölken kan bytas ut mot vatten men det blir bättre reseultat med mjölk. Jag brukar använda bakpulver i min pizzadeg så det slipper jäsa.
Blir exakt lika gott och det går fort! Swosch.
  • 5 ½ dl vetemjöl
  • 1 ½ tsk bakpulver
  • 1 krm salt
  • 100 g margarin eller smör
  • 2 dl mjölk

Eftersom jag dagen till ära inte orkade mig ut till affären så fick fyllningen bli det som fanns hemma. Jag brukar annars använda krossade tomater istället för passerade, men det går även lika bra med ketchup.
  • Passerade Tomater
  • Rökt, strimlad, skinka
  • Purjolök
  • Vitlök
  • Ost
  • Timjan
  • Oregano


Swisch in i ugnen. 20 minuter på 225 grader brukar bli perfekt, och grädda gärna pizzan i mitten.


Klart!


Vackert. Herre min Je vad duktig jag är.

Kommentarer
Postat av: David

Du är hur duktig som helst! Hemmafrun :P

2008-10-30 @ 23:03:43
Postat av: David 2

Instämmer... Du är bäst! ;)

2008-10-30 @ 23:05:53
URL: http://davidbjork.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0