överlevnad

Lyssnar på Star FM där Mister Fahlén och hans sidekick diskuterar vad man göra såhär två dagar innan lön när pengarna tagit slut. 'Hur överlever du dessa två dagar utan pengar' är den stora frågan. Den mycket blonda (hårfärg eller inte förtäljer inte påståendet) nyhetsuppläsaren svarar att hon sätter in fyratusen varje månad på ett annat konto som hon 'har att ta av sen, när pengarna börjar tryta'

Jaha säger jag, tar mig en fjortondels sekunds tankepaus och radar upp några fina... rader.
Ett: Jag har inte ens fyratusen efter den så kallade lönen.
Två: Just nu kommer jag inte ens få fyra kronor den tjugofemte och
Tre: För mig och mina studerande kamrater är dessa två dagar i princip två veckor.

Hur överlever vi? Jodu, DET är en fråga att diskutera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0