Mardröm

Drömde en hemsk mardröm inatt.
Detta fick mig att tänka på att det var relativt länge sen jag drömde dessa vidriga mardrömmar. För någon månad sen var mardrömmar det enda som cirkulerade i mitt huvud på nätterna men nu svävar lite positivt fluffiga drömmar omkring i mig, visserligen handlar det nog både om dag som natt. Nuförtiden så handlar det oftast om det där eller sånt här, men inatt så handlade det om krig.
Och detta krig var inte  vilket krig som helst utan en lek. En stor lek med hundratals inblandade uppdelade i två lag. Drömmen var lång och börjar fada bort, men kort och gott så hade jag, någonstans där i slutet, virrat bort mig och stod ensam mitt ute på en åker medan alla motståndarna låg och lurade runt om. Eller lurade och lurade, Dom kastade spjut. Jag duckade, sprang åt sidan, gjorde kullerbyttor, snurrade runt och var så så nära att bli träffad flera gånger.
Som tur var hade jag en bra kompis i motståndarlaget som guidade mig lite med utrop som 'Vänster klockan elva' och 'Ducka för i Helvete'. Det var tur. vad skulle man göra utan kompisar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0