gårdagen

okej. Jag erkänner, den här dagen är helt förstörd på grund av den där jäkla gårdagen. Dagen är förstörd och jag likaså. Min nattsömn kommer inte fungera och mina matvanor har nu kapsejsat och glömts bort. Jag är hungrig. Jag vill ha en kram och jag har överjävla ont i huvudet. Fortfarande. Jag funderar på om jag börjar bli för gammal för sånt är. Alkhohol alltså. Anledningen varför är att min kropp inte reagerar som förr och att jag blir så överjävla bakfull för ingenting.

men. Gårdagen då? Kexet 2.0 (Fredrik i ny, bättre, snyggare och rikare version) kom till mig vid sextiden och vi diskuterade såntdär som vi var tvungen att ta igen sen sista mötet, det vill säga typ allt mellan himmel och jord, medan vi utövade lite öldrickning. Vi åttatiden drog vi, otaggade av rang, in till Universitetet och mötte upp Lotta Tomas och Anna. Efter en hel del tilltaggning (nytt ord) utövade vi ännu lite mer öldrickande och shakade våra spaghettiben till konstig musik. Emelie kom även hon förbi ett tag och åter igen måste jag bara ge henne en eloge för att hon är den hon är och kämpar järnet. Det är så kul att se dig glad vännen!
Vid stängningsdax kom vi nog på att sista tunnelbanan hade gått tror jag och satt plötsligt i en taxi som oväntat stannade på det övertrevliga Stureplan. Korv införskaffades, telefonen gick varm och i rask takt traskade vi efter Fredrik som tydligen hade en plan.
Trots att Lotta ville hem, Tomas var orolig för sina tennisdojor och att jag inte hade en aning om vart det bar, så var vi helt plötsligt inne på Village på Norrmalmstorg och glaset fylldes på. Dans till konstig musik även här och många intressanta och sorgliga människor blev ännu mer sorgliga på denna plats denna kväll.
Hög av min egoboost, alkohol och trötthet gjorde jag sedan något jag inte gör ofta. Jag åkte Taxi hem.

Det intressanta är att min plånbok fortfarande är lika full (eller tom) som innan gårdagen och att jag inte alls kan förstå hur det gick till. Eller jo, jag har mina aningar men låtsas inte veta om dessa. Men, jag hade helt stört roligt. Vilken kvälL!

Tack Fredrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0