csn = mördare

Nu är jag arg, och det är inte sådär sött tjurigt arg som jag alltid annars är, utan fly förbannad. Jag vet inte var jag ska vända mig så jag vänder mig hit. Jag snackar skit bakom er rygg och jag sticker kniven i skulderbladet. Blöd sakta men säkert. Smärtsamt ska det vara. Jag pratar om Csn. Centrala Studiestödsnämden som det så osmakligt heter.
Anledningen varför jag är arg är enkel. Dom vill ta Lotta ifrån mig. Dom vill få oss att tro att Världens bästa Charlotte inte har tagit de poäng hon ska för första året på Civilingenjörsutbildningen, fastän hon mycket mer än väl ligger över snittet. Jag får pengar om 1.5 poäng, inte hon, trots att hennes poäng finns i Ladok och är många många fler än mina. Jag blir arg på dålig information, Jag blir arg på omänskliga svin som inte märker hur hårt hon kämpar (och att hon HAR tagit allt som KRÄVS för att få studiemedel första året på en ny utbildning) och jag blir ännu mer arg på Otrevliga människor som sitter och svarar i deras kundtjänst som inte vet vad service är. En sak till blir jag arg på, jag blir arg på att det skall ta två tre veckor (i bästa fall, oftast kommer det inte fram alls) att få svar på ett mail som skickas till adressen under 'Kontakta oss'.  Som vi alla förstår behöver man pengar för att studera. Som vi alla förstår så finns det vissa som utnyttjar det, men som Vi alla runtomkring vet så har den här damen kämpat arselet av sig och hon har de poäng ni krävde. SLUTA BRÅKA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0