nyttig

Det här är en sånhär dag som jag egentligen borde vara frisk och borde gå till skolan och borde göra massa annat. igen. Kruxet (kurxet) är att det går inte. Det går bara inte. Jag har så hög feber så att jag nästan räknas som kokande och det som ska bort har nu ändrat nyans till den lite mer gulvita sorten.
Saken är med mig att jag känner mig inte så sjuk som jag kanske borde, visst det är en satans förkylning, men jag minns de dagarna då den här febern gav mig hallucinationer. Vad beror det på? Det jag förstår är att jag inte kan gå till skolan, det går verkligen inte. Att riskera att det blir ännu högre är samma sak som att ta självmord. Då börjar det koka på riktigt, the real stuff become reality. saken är den att jag inte kan sluta tänka på allt jag missar. Jag har ett problem. Ett stort. Istället för att kurera och fokusera på att min egen kropp inte skall ta skada så blir jag stressad och jag antar att detta inte är det bästa sättet att bli frisk på. Denna stress är en ond spiral.

Men. Nu har jag iallfall ätit en god lunch (eller, den hade varit god om jag hade känt smaken av den), jag har duschat och skrubbat mig röd med bodyscrub så jag skulle slippa känna värken från öronen och jag har stoppat in termometern i munnen igen. Kanske kanske har den gått ner sen imorse så jag slipper vara inne och kan göra lite nytta?
Ska bädda ner mig nu. Minsta möjliga ansträngning då kroppen inte riktigt orkar röra sig på den nivå jag vill. Men, det finns mycket jag kan göra som förenar nytta med (lite) nöje i denna situation. Vad sägs om lite Hållf ? (det var nyttan) Vad sägs om lite Bionic Woman? (det är nöjet!) Vad sägs som lite skissande inför projektet? (det var nyttan förenat med nöjet).



Vi börjar med föreningen, mellanlandar på nyttan och avslutar med nöjet.
Jag kommer få grymt mycket gjort idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0