Frosseri

jag är så trött att jag kan kräkas. mina händer och fötter skakar av frossa och mitt huvud dunkar som en hel baslåda. Som den härliga grädden på moset så är det så sjukt jäkla kallt inne i den här lägenheten så jag tror jag dör. Korsdrag av rang och element som inte gör det dom är till för. Jag kan inte förstå hur de som bott här innan inte frusit ihjäl eller kvävts av förkylningssnor. Fast i och för sig, vad vet jag.

Korsdraget är ett så stort faktum att jag har varit förkyld sen vi flyttade hit för flera månader sen. och jag är så less på att vara förkyld, jag är less på halsont, jag är less på öronvärk och jag är ännu mer less på den här evighetsirriterande hostan jag haft for ages. Men jag kan inte bli frisk. Jag kan inte tillfriskna för fem jäkla öre i det här blåshålet, till och med när dörren ut till trapphuset är stängd hör man hur vinden viner och visslar i tappen. Jag lever i ett enda stort korsdrag från alla håll och kanter och jag hatar det. Jag hatar det. Ge mig lugn och ro samt tid för att bli frisk från dessa förkylningar.
Borde dra mig bort. långt bort till värmen och frid och fröjd. Långt bort.

Jag skickar härmed all kyla till dig. det är du värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0