FlippetiFlopp

Nu är den snart här. Den är på G, den irriterar, förgör och äcklar. Precis som den där första ivriga, jätteilskna vårförkylningen; Den smyger sig på oss, tyst attackerar den med full kraft och stannar hela sommaren. Flipflopsäsongen.
Flippetifloppet ekar i trappuppgången, Flippetifloppet förstör mina mornar på bussen och Flippetifloppet förstör människors annars mycket trevliga klädstil.

Flip Flop Flip Flop Flip Flop. Och jag blir drabbad. Jag blir drabbad så mycket så att jag kan kräkas. Jag kan kräkas på Flippet och jag kräks på Floppet. Kräks.
det vill säga, Jag har aldrig förstått Hela den här Grejen med FlipFlop.

Vissa kanske säger att det är för att jag har så gräsliga feets så jag aldrig i hela mitt liv skulle vilja blotta ubåtarna iförda endast G-string, andra kanske säger att det är för att jag är så känslig så att min stortå och pekfingertå (?) inte pallar med slitaget, men jag vet att det inte bara är därför;
Jag vet att jag aldrig skulle vilja fläka ut mina fötter på det där sättet, jag vet att jag aldrig skulle palla skoskaven jag får mellan tårna och jag vet att jag aldrig i hela mitt liv skulle känna mig snygg i ett par strandskor av gummi. Och jag vet en till sak. Ingen är snygg i ett par strandskor av gummi. (nu kräver inte jag att alla ska vara snygga för detär ju ett på snäppet för högt krav men..)

Anledningen att jag flippar ur (humor) så mycket just idag är för att jag hade en hemsk FlipFlop-upplevelse denna morgon som har etsat sig fast i min lilla ärthjärna och jag vill bara berätta om min avsky mot dessa horribla djälvulspåfund. Hur snygg du ens känner dig i dina flipflop, uppvikta jeans, kladdiga brat-hår och solglasögon så är du inte snygg. FlipFlop gör dig till en.. FlippetiFlopp. Till en vilsen svensk som blandat ihop sand med asfalt. TIll en vilsen människa med noll stil.
Men, Det är bara en åsikt. Gå där och skav om du vill. (självklart ska du) Va stolt över dina fötter, visa upp dina tår för hela staden, men men men ett stort men. Snälla, bär dom där dom hör hemma, på stranden, på väg till stranden, på väg från stranden eller på väg till tvättstugan om det är så. Uppsminkad och nyfixad med flipflop fungerar inte. Och det kommer aldrig att göra det. Inte i min värld iallafall.
(fast där finns ju i och för sig bara vackra människor så jag kanske har lite för höga krav ändå)

FlipFlop!

Kommentarer
Postat av: Sigge

FLipFlop är livet! ..inte... håller med absolut. Flip Flop är omöjligt stiligt på någon. `Vackra människor använder inte FlipFlop. hehe.

2008-05-05 @ 21:48:01
Postat av: I agree

Flip hör hemma på stranden. Flop likaså

2008-05-06 @ 15:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0