Äggätarhelg

Japp, så är det påsk. Jag har lämnat härligheten i stockholm och hälsar på mamma, pappa, kylan och snön i Gävlestad. Blev helt chockad på snömängden och den otroliga kylan bara 18 mil från hemma, men nog är det sanning, och det svider i hjärtat. Här finns inga blåsippor, men dock tussilago, Snön beblandas inte med gröna blad och gräsmattor som hemma. Här är det bara snö och slask. Det ser inte klokt ut.
Jag, hunden och katten åt dock frukost på balkongen idag. Solen gassade som bara den och trots att jag satt i bara morgonrocken så svettades jag. Då tänkte jag på sommaren och att den borde vara här snart i den takt som utetemperaturen ändras. Ge mig mer snö eller mindre, men gör det helhjärtat.

I vilket fall som helst så Blir det inga ägg för mig i helgen, inge godis och inge påskfjädrar. Jag gillar inte påsk. Om man inte spederar påsken i fjällen i en skidbacke plus afterski så skall påsken inte firas alls. Varför alla dessa ägg förresten? här ska googlas.




oh. Här och Här och Här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0