verklighetsuppfattning

vad tänker jag med? kan du säga mig vad som är upp och vad som är ner? nej.för det kan tamefan ingen göra. vem vet egentligen vad som är det rätta och vad som är fel? varför antar vi att det vi ser, hör, tror och känner är det rätta? tänk om allt är en stor konspiration. Vi är grundlurade och vi tror  på vad dom säger. vi tror på allt alla säger oss att tro på och vi faller pladask för allt snack som cirkulerar kring våra skallben. Skallbenen mjuknar och faller tillslut sönder. Det enda som finns kvar är det där dammet som påminner oss om vad en gång där var, vad vi en gång trodde oss vilja och tycka. Dammet kommer vi sen inte undan, det förföljer oss och inbillar oss på nytt saker vi aldrig annars skulle tro på. Och vet ni vad, dammet förgör och det förstör. Jag är lurad, du är lurad, ni är lurade. Vi kommer inte härifrån. Mayday Mayday the ship is going down. (in the basement)
man blir galen av att grubbla som jag.

känn ironin fast ändå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0