grammisgalan


så. Kollade på grammisgalan igår och blev mycket tacksam för att folket och juryn på ett ungefär tänker som jag. En sak som jag dock inte förstår så är det dom där Kent. Jag vet inte om det kanske är jag som har missat och inte hängt med men enligt mig och de (i och för sig få) låtar jag har hört så är det enormt värdelöst. Du blir ledsen får abstinens av något du inte ens visste att du var beroende av och stenen på ditt hjärta växer till ett isberg. Sorg smärta och Falsksång, det är vad Kent står för enligt mig. Sänd mig gärna en bra låt om du vill bevisa motsatsen, jag är inte överbevisad innan jag är det.
En sak jag heller inte förstår med alla dessa galor är först och främst alla inövade repliker som paren glatt flämtar ur sig för att presentera de nominerade. Små fula, svindåliga sketcher som mest bara blir pinsamt. Gårdagens mest pinsamma stog Martin Stenmarck och Lambretta-Linda för. Det var glasögon inblandat och jag besparar er resten, det var så grymt pinsamt.Jag säger bara varför? Vi skom kollar är ändå inte ute efter att se fjolårets stjärnor i falsksång och ni tar bara tid av galan som skulle kunna användas så mycket bättre. mer musik?.

En annan sak jag bara måste kommentera så är det ju såklart Artisterna på galan. Jag säger bara Lasse Stefans(z?), vad gjorde dom där.. För er som inte såg så spelade gubbarna, ingen kollade och det lät allmänt dåligt. (Heder dock till Sångaren (lasse? stefan?) som låter exakt lika nu som för tretti år sen..)
All eyes on the cowgirls som dansade hejvilt i kortkort jeanskjol och som på slutet ålade sig kring den lycklige dansbandsångaren. (och då, äntligen kollade publiken på honom igen). Men men, Linda Bengtzing fick ju en glädjerusch som hette duga iallafall. Större leende och applåder går inte att få från en tjej på nästan tre äpplen i höjd.

För övrigt så tycker jag svenska kändisar är grymt dåliga på att ge varandra cred för ett bra uppträdande. Så tomt på applåder som det var igår har det nog aldrig varit i Globen. Trots många bra uppträdanden så ekade applåderna endast från läktarraderna medan de självupptagna där nere på golvet drack champange och tänkte på sig själv.

men, sverige ligger trea i världen med musikproduktion. inte illa. Jag klappar för GulBlå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0