bloggkontakt

Daniel sa till mig att han hade hört att man för att bli en 'bloggare' och tjäna lite cash på det så måste man uppdatera sin blogg cirka fem gånger om dagen. fem gånger om dagen! Vilken tur att jag varken vill bli känd för mina konstiga tankar eller för mina ännu värre kommentarer och vilken tur att jag inte har tid. Det är ju faktiskt sorgligt. Tänk den människan som sitter och printar in sina ord trettisex gånger om dagen, bara för att bli upptäckt? vilket liv. hello omvärlden, här sitter jag med min dator, dygnet runt. Vi har även förlovat oss, skaffat små datorbarn och ska åka på smekmånad till silicon valley nästa sommar.

Mina tankar går till en Familj i Stockholms storstad. En familj med pengar, kontakter och påtvingad status via Aftonbladet, kanal fem och hela stureplansknaset. Bloggfamiljen med rätt att blogga i alla avseenden. Var det så att en liten blogg-talang-scout hittade lilla mellanbrorsan i bloggdjungeln och höjde upp hans konstiga kommentarer till oanade höjder? Eller var det kanske så att syrran kände någon som kände någon som kände någon och vips så hade syskonskaran inte längre bara ett gemensamt efternamn och släktträd, utan också en varsin alldeles alldeles egen blogg som hela världen (läs sverige>stockholm>stureplan.) var intresserad av att läsa.

Jag tycker det är intressant det här med kontakter. Kontakter är allt lär man sig redan som skitunge, men det är just nu man förstår att kontaker verkligen är ALLT. inte bara allt, utan ALLT. Kolla på bostadsmarknaden i vår huvudstad. Vill du bo behöver du känna någon som möjligtvis känner någon eller ännu bättre vara släkt med någon och hoppas på att den personen kolar vippen eller av samma anledning som du flyttar, eller så ska du vara sjukt rik och kunna slänga fram en sisådär två mille för en tjugofyrakvadratare i kungsängen. hej verkligheten. (att överdriva är min starka sida och det gör orden lite mer slagkraftiga).
Att betala tvåhundrafemtiotusen för en 'renovering' bara för att få ett orenoverat förstahandskontrakt är sjukt. Men folk gör det! Inte konstigt att Allan från Rådmansgatan slänger ur sig, lagom till visning att 'förresten så skulle det va bra om ni kunde 'slänga mellan' pengarna för den nyss gjorda topprenoveringen av lägenheten, och det lär ju inte bli något problem eftersom det finns såå många som är intresserade'. Nehepp. Jag är student och kommer så vara i x antal år till. Jag KAN inte 'slänga mellan' hundratusen peningar och jag KAN inte ens ta ett jäkla lån, och vet du vad AllanBallan, Jag VILL inte heller. SItt där du med dina flera hundra tusen och skäms. skäms för att du har det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0