uppdatering

Allvaret knackar på dörren och jag tänker inte öppna. Är inte motiverad för ett enda uselt öre, men det kommer . Snart så. Var ett tag sen jag hade något att skriva om som var vettigt och därför har jag låtit bli med sånt. Tiderna är andra och vindarna har lagt sig. Förutom skolan så lever livet precis så bra som det bara går. Jag gör roliga saker, jag dansar med fjärilarna i min mage och jag är överlycklig över alla underbara personer i min närvaro.

Så, helgen då? Helgen spenderades som ni har förstått i Borås. Den fula staden med det fina innehållet. Inflyttningsfest hos David på Fredagen och resten av helgen innehöll mest ingenting. Men det var härligt. Jag gillar att inte göra ett dugg. Klänning till Nobelfestens efterfest införkaffades och plånboken är återigen tom. Det kostar att ligga på topp. Alldeles för mycket. Men det var det värt. Vilken fest! Vilka människor, vilka klänningar, vilken atmosfär och vilken planering. Jag är fortfarande alldeles förstummad av upplevelsen från Onsdagsnatten. Har aldrig i hela mitt liv sett något så vackert och genomtänkt som denna fest. Arton rum med olika teman, Arton rum med gratis drickbart, ätbart och kändisspotting. (vad som är gratis när man lägger ner över tvåtusen på en klänning kan dock diskuteras).

Har försökt att förklara för alla i min närhet om Onsdagskvällen och dess storhet men det går inte. Det går bara inte. Ni måste se det för att förstå. Klockan nio ringde Herr Richard och berättade om sin ankomst. Jag skuttade i mina klackskor, bättrade på sminket och med klänningens släp i vänstra handen och den (alldeles för) lilla väskan i högra fumlade jag med låset i sisådär fem minuter innan jag väl var ute och tog hissen ner.  Väl nere var bilen framkörd och min kavaljer stod och väntade på mig med en lilja i sin hand. Paraplyt var uppfällt och trippandet till bilen blev inte alls lika blöt som jag fasat för.

Vi släppte av emelie (som fixat mitt hår tidigare) och begav oss sedan till en restaurang där en Biff tartár och några glas rödvin slank ner. Härlig stämning, härligt sällskap och underbart härligt att känna sig så vacker.
Efter mat och typ tjugo ton skitsnack begav vi oss sen till Nymble och Nobelfestens efterfest. Högtidsklädsel var ett faktum och regnet likaså. Kön var lång men det gick smidigt mycket på grund av välkomnande sång utanför.
Väl inne hängdes jackor av och kvällen (natten) hade börjat på riktigt. Det är den här biten jag inte kan förklara, det var för häftigt för att kunna återge i ord och att fotografera var förbjudet (eftersom alla Nobelpristagare och politiker skall kunna supa sig klappraka och inte bry sig om pressen I guess).
Hela Nymble var inrett och olika rum hade olika teman inom 'Litterära Verk' samt olika sorters barer. Varje rum hade en bar. Whiskeybar, vinbar, mjölkdrinkbar, redbullbar, vattenbar, glassbar (ja, ni fattar). För att komma ut på den stora terassen gick du genom en 'garderob', blev tilldelad en pälsjacka och vyn utanför var som i Narnia, Ishäxan, snö, glitter och såklart en isbar. I ett av källarplanens rum var det Willi Wonka som var inspirationen och det fanns godis överallt. Överallt. Chokladkakor, polkagrisar, chokladfontäner och Glasshjul. Och en bar som serverade Baileys och mjölkdrinkar såklart. Det fanns ett Jazzrum där ett band spelade och dansen var ett faktum, en balsal inredd i 'The Phantom of The Opera'-stil där vals såklart var det ultimata och det fanns en pianobar med fri tillgång på Cigarrer, Mackmyra-whiskey (gävles stolthet!) och pianounderhållning. Sen, ett Guitar Hero-rum, ett Rockrum, ett Big Brother-rum (där en stor bioduk som visade olika vyer från kameror i olika andra rum fanns uppsatt),  ett rum inrett i stil med 'Liftarens Guide till Galaxen', ett rum med en Sushibar, ett rum med magdansöser och vattenpipor och och och.. ja. jag är helt och hållet nöjd med min Onsdag. Helt och hållet överraskad (fortfarande) av dess storhet och helt och hållet övertygad om varför Nobelfesten med tillhörande hoolabaloo kallas för 'Festernas Fest'.

ni får två små bilder på en blek Caroline. Klänningen går inte heller att beskriva bara med bild. Har aldrig varit så fin i hela mitt liv. Flickor, förstå känslan när klänningen införskaffades, tänk er att stå i ett provrum på typ tjugo kvadrat med två monsterstora speglar i varje hörn i guldramar. Du får prova skor av alla dess sorter, former och färger. Du har en egen expedit som gör allt för att hitta Din, just Din, klänning och hon langar in långklänningar i alla dess former och färger med en och samma grund. Det är gala, det är fest och det är högtidklädsel. Du känner dig som en prinsessa.

 

Den här veckan har varit den bästa på länge. Jag har provat klänningar jag aldrig trodde jag skulle få ha på mig, jag har umgåtts med människor jag tycker om mest av alla, jag har ätit och druckit gratis på den finaste efterfesten som existerar i detta land och jag har känt mig som en prinsessa. Tänk er den godingar!

Dagens tack går till Emelie, Richard och till David. Tack till Emelie för att du hjälpte mig med håret, Tack till Richard för en underbar kväll och för att du är en underbar vän. Tack David för att du är den du är och en underbar regnbåge. Du gör mitt liv så mycket bättre. Tack

Kommentarer
Postat av: D

Tack själv mitt ljus.. Har jag förresten sagt att du är det vackraste som finns? ;)

2008-12-12 @ 17:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0