min resväska och jag

Julen är över och snart även den mest överskattade dagen på året. Underbart. Mitt juluppehåll lider även det mot sitt slut och jag kan med stolthet i rösten säga att jag välkomnar allvaret. Jag välkomnar skolan, jag välkomnar Stockholm och jag välkomnar Smedsbacksgatan. Det är väl så man säger, borta underbart superbra men hemma bäst?
Tänkte ta mig en tripp ner på stan nu (allt för att skjuta upp matten ett tag) och slå hål på den här tråkiga bubblan jag lever i idag. Men måste hita ork först. För orken är slut. Har gått och blivit tokföryld och har rethosta av rang så sömnen har inte varit den bästa i några dagar. Sover som mest någon timme i sträck, ligger bara och väntar på att det skall bli morgon. Det värsta är att detta har pågått i typ fyra dagar, det vill säga de fyra dagar jag hade kunnat sova så underbart bäst om min kropp bara gett mig chansen.

Så med allvaret kommer.. mer allvar? omtenta I mek den sjunde och diff den åttonde. Januari börjar med en storskräll. För det här klarar jag galant. Fick äntligen en liten egoboost nu när jag insåg att teoridelen som jag skrev i slutet av terminen passerade mer än godkänd. Och detta efter två dagars plugg. (Tackar åter igen Charlotte för att du sa åt mig att skriva den ändå). Nu gäller det bara att sätta sig in i skiten på en annan nivå. Och det är nu jag behöver motivationen till allvaret som jag bland de första radera i inlägget sa att jag välkomnar. ..Fast å andra sidan är det ju fortfarande näst sista dagen på året och inte behöver man vara så allvarlig då?
Nej, rea, här komemr jag. Ska bara rycka upp mig själv, duscha, äta, dricka sju koppar kaffe och koppla på självförtroendet. (eller så tar jag både stan och matten imorgon)

ah, överskriften: Min resväska är röd och jag är blå. Tilsammans bildar vi fyra färger i regnbågens namn. De resterande tre är under uppbyggnad. Om några timmar är vi komplett.
 
SmileyCentral.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0