Mattemardröm

Nu har jag pluggat matte sen klockan nio och mitt huvud är inte längre med mig, det har det inte varit på många timmar men har ändock fått lite gjort nu på slutet. Idag blev allt knasigt. Jag var på väg, jag var halvt laddad och jag kände makten till motivation strömma genom mig sakta men säkert. Men något gick fel på vägen. Det handlar inte om att jag inte känner stressen, för det gör jag. Det handlar inte om att jag inte har lust att ta tag i saker, för det har jag, och det handlar inte om att jag är trött för det borde jag inte vara. Men. (som Tony Irving i Lets Dance) Määänn, jag kom inte iväg. Sitter fortfarande på min säng, i mina mjukisar, med mig själv och mina frysattacker (bar-axlade onsdagen var inte en hit för snorproduktionen). Och jag har tänkt hela dagen. Självklart på matematik, men även på saker jag borde göra som inte är gjorda, och varför jag inte gör dessa grejer. Nu finns det inte tid, men jo, det finns det, jag måste bara TA MIG TID. Caroline Caroline. Ta dig tid. Det kommer göra dig så gott.

Bjuder på några bilder från det vackra livet som student:

Dagens romantiska middag för en, en stor portion microvärmd ugnsfalukorv med potatis och Gröna grejer. Dryck? vatten såklart, och maten intages som vanligt i soffan framför datorn framför matten.

En härlig nyans av vitt och svart som tittar in i min datorskärm. Brukar låtsas att det är min vän pandan som är på besök men vet mycket väl att det är ett dyrt jävla missöde som förstör min skärm mer och mer och inom snar framtid kommer kosta mig mycket mer än studentvänligt.


Hållfasthetslära. Det tråkigaste av det tråkiga. Anledningen till varför jag tvivlar på min existens, min värld samt hela universum. (Mitt råd till världen: Börja aldrig att läsa kurser i Hållf frivilligt).

Nu ska jag lägga ner studierna för idag. Jag ska plocka undan lite härinne eftersom jag inte klarar av att bo i denna skokartong när det är ostädat, och jag ska stänga av datorn. För nu mina vänner, nu har jag fått nog av.

(Inte ett ord!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0