information

ja, ge mig. Jag är tom på sådant. Eller, lite påfylld iallafall, fick lite uppdatering idag när jag var och hälsade på min käre vän och musketör Veronika i Forsby. Lille Kevin är numer lille store Kevin och fortfarande lika gullig (men ack så mycket mer rörlig i sin gå(/spring/hoppa)stol. Och vet ni vad gott folk? Familjen i Forsby gav mig även en smula julstämning! Allt som behövdes var en gran, några röda kulor, lite ljus och en herrans massa tomtar (Thank Lord för att jag är i ett annat riktnummerområde när dessa skall dammas och packas ner). Jag måste även erkänna at jag är avis. Avis på det dom har och det liv dessa härliga människor lever. Kanske inte egentligen avundsjuk på själva familjen, huset, vovvsingen och Volvon, utan mer verkligheten och planeringen. Jag skulle kunna döda för att få en enda inblick i hur mitt liv ser ut om fem år, ett år, eller bara en vecka. Jag står på ostadig mark och matematiken får den att skälva. Julen får den att skälva.

Min regnbåge är utom räckhåll och det får hela min existens att skälva. Har jag blivit beroende frågar jag mig själv? I might, men jag gillar det. Och, jag behöver bara vänta några dagar, på Lördag spricker molntäcket upp och hela färgspektrat kommer att belysa min himmel. Härligt.

Julen annars då? Dagen innar dopparedagen skall spenderas på så många ställen som möjligt. Lite fika här, lite där och lite julklappsinköp där (inte från min ficka dock, grinchen Caroline tänker inte köpa en endaste i år). Jag tänkte även hinna med ett besök hos Farmor och Farfar och matteplugg. Japp, matteplugg, inte har jag glömt den biten bara för att det råkar bli jul inte. Nej nej. Det smärtar att säga men Min jul och mina mellandagar kommer bli matte, och jag hatar mig själv för det. Eller nej, inte mig själv. Hatar min matte för det. Men aja, bita i det sura äpplet är min grej och jag borde ju inte klaga. Jag har ju valt det själv. typ.
Julafton då. Den snöigaste av de snöiga och rödaste av de röda dagarna och juligaste av de juliga dagarna. Morgonmöte och gravljuständning hos morfar på skogskyrkogården, möte med mor och far och mormor (och farmor och farfar?) på dagen och förhoppningsvis en lugn och stillsam kväll. Jag, en bok och Pellekatt. För nu, jag har allergimediciner för ett helt kompani i min kropp och därför skall det gosas, med världens gosigaste svanslöse katt.
Juldagen. Utgång. Ska träffa henne, honom, den, det och de andra. Och alla ska hinnas med. Hektiskt men trevligt och jag ser halvt fram mot dagen då allt skall hända. Lite väl trött nu, men jag vet att humöret vänder lagom till juldag. Lagom till HemVändarDagen.

Annandag. Inte ett dugg. (eller jo, matte och ont i huvudet då), och sen bär det av. Mot ljuset och från Gävle.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0