Glück

Lycka på tyska. Varför tyska? ingen aning. känner mig lite tysk idag. Ve och fasa. Måste börja plugga något annat språk så jag slipper tänka i tyska banor.

I vilket fall som helst. Livet leker, jag är lycklig som aldrig förr och min kropp har insupit kaffe kaffe kaffe och mekanik på morgonen. Jag är så duktig. Så. Kom hit typ en timme försent eftersom SJ är dumma i huvudet. men det gjorde inget, fick ju åka buss från Herrljunga ("Kommunen värd att satsa på") och se massa roliga ställen som Tämta, Snugge och Knalleland, för att inte glömma - Frufällan!. Har varit orolig för den här resan länge. Vet inte varför, jag är inte den som borde vara orolig för att åka tåg, been there done that liksom, men var så rädd att allt skulle gå fel och att jag (vi) skulle bli besviken(na).
Men ser man på. Min resa blev helt plötsligt ett äventyr, och det var länge sedan jag skrattat så för mig själv när jag upptänkte att Herrljunga, där jag skulle byta tåg, inte var större än en pendeltågsstation, men ack vilket sött ställe. Då vi missade tåget på grund av att föraren i vårt X2000tåg inte visste att det GÅR att åka 200km/h så blev det buss. Med lättnad i magen och målet i sikte paxade jag första bästa platsen (längst fram såklart, ville inte kräkas) i den inhyrda blå bussen med skylt Borås C, och åkte kringelikrokvägar till Borås. Boråås. Nu är jag här.

Blött, kallt och skapligt fult har jag hört. Blött och kallt vet jag, men fult,upp till bevis. måste ut och kolla omvärden lite i dagsljus snart. Att bero på fult. Herrljunga var ju hur supersött som helst, men vet ni vad. SKövde. Burr. Där vill jag aldrig i hela mitt liv bo. Stackars David som har jobbat där, förstår nu varför du tycker det ska bli kul att åka utomlands och arbeta. På en helt annan nivå.

Nu ska jag kolla lite på mekaniken igen. Och ta mig en dusch. Eller två. Oh! badkar! Har ju hela dagen på mig, klockan tickar vidare och snart är hon (han den det) förhoppningsvis femton noll noll. Då ska jag vara duschad, mekanikfärdigläst och Borås-i-dagsljus-mätt.

Tack för mig. Jag älskar Borås.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0