mosad fågel fastnar under skon

helgen kaos. veckan ännu mer kaos. idag kaos. kommer till Gävle och stämningen är noll. Vill bara till stockholm nu och träffa mina vänner och min nya lägenhet. Vill bara komma hem och få allt överstökat och mysa i soffan konstant (med min mattebok såklart.. tenta om en vecka). Det är helt sjukt vad den här sommaren har fått mig att aldrig mer vilja komma tillbaka till den här gävlestaden. Det är helt otroligt vad jag längtar hem. jag längtar hem. Tror jag håller på och blir galen. Pratade med thomas och lotta idag. Jag saknar er så. Blir glad bara av att höra era röster. Det här är helt sjukt. helt galet.

Jag har nog aldrig varit såhär trött i hela mitt liv. Jag håller bokstavaligen på att somna mellan varje tangenttryck och jag har nog aldrig riktigt innan förstått varför som jag först nu har gjort. Varför min värld är galen, varför jag känner mig som en oväntad besökare och varför jag glider ifrån mina föräldrar utav bara rang. Grejen är det att utflugen fågel icke skall flyga tillbaka. Störtad fågel stannar på backen. mosad fågel fastnar under skon. inga flashbacks där inte. jag har en skum känsla i min kropp, som att jag kommer att implodera. Det bubblar av en sorts osäkerhet kring mina familjeförhållanden och det åskar av all den där ölen jag drack igår. jag känner mig som en livs levande freakshow och my intentions are not good. Jag kommer vilken dag som helst få ett utbrott och jag bävar för den dagen. vill inte bli behandlad såhär. vill inte att min kropp skall utsättas för detta. Jag vill inte att du ska se ner på mig och jag vill inte bara göra fel. Snälla säg att jag är duktig för det vet jag att jag borde vara, någonstans, varför? därför att för varje gång tror jag mindre och mindre på mig själv. För varje gång kommer störten ner till att ligga där mosad på trottoaren närmare. Jag vill hem. Och jag önskar av hela mitt hjärta att allt kommer gå bra nu framöver. Jag hoppas och vill tro att allt kommer bli frid och fröjder men det är den där jäkla bubblande känslan. Den förstör och den förgör, för jag vet att mina känningar inte är helt fel. Och jag hatar sättet du ser på det här. Jag hatar sättet det känns i mitt huvud när jag hör era tankar. Jag vill inte längre.

ge mig ett syskon. och ett big happy smile. Gärna ett glas vatten också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0