en helt ny värld

Idag vaknade jag upp till en helt ny värld. En värld full av regn, kaos och damråttor. Världen jag vaknade upp i är mörk, relativt kall och ensam.
Jag hatar att vara ensam.
Kylan är grymt påträngande och sömnen tränger sig på titt som tätt. Det var länge sen jag var såhär trött. Natten spenderades efter jobb med mig själv och min katt. På grund av detta kunde jag inte sova mer än nästan inget alls eftersom allergin var ett faktum och pelle himself spann som en hel traktorparad. Mina ögon känns som dom vill lämna min kropp och bege sig till ett varmare land, utan katten, men min kropp orkar inte ens tänka så långt.
Jag gillar ju katter.
Gårdagen blev lugn och tjurig. Jag byggde på min ilska om och om igen och tillslut rann det över. Men det var kanske bra. jag fick ju sova för en gångs skull. en stund. Det spöregnade igår och det kommer att göra detsamma idag. För mig kvittar det. Jag jobbar i vilket fall som helst. och vet ni vad. den nya världen med regnet och katthåt rör mig inte i ryggen. För vet ni vad. Den nya världen finns inte här utan hemma. Tror aldrig jag längtat så mycket.
Jag längtar hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0