Porcelain

"porcelain is a ceramic material made by heating selected and refined materials often including clay in the form of kaolinite* to high temperatures. Raw materials for porcelain, when mixed with water, form a plastic body that can be worked to a required shape before firing in a kiln at tempetures between aboute 1200 and 1400 degrees Celsius. The toughness, strength and translucence of porcelain arise mainly from the from the formation at high temperatures of glass and the mineral mullite* within the fired body. Porcelain is also one of the absolutely best songs ever made, performed by the American rockband, fomed in Los Angeles, California 1983; Red Hot Chili Peppers*" http://en.wikipedia.org/wiki/Porcelain http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Hot_Chili_P...

-------

"Lat är en form av att inte orka eller vilja göra det man borde göra" säger jämt min pappa. Jag är lat idag. Jobbat en massa nu ett tag, stängningspasset, så varit hemma till ett halv två vareviga kväll. vaknade imorse, klockan ett (hör och häpna) och har inte haft någon ork alls för att göra någon nytta what so ever. Borde gått ut och rört på mig, borde ätit mat och borde tvättat. men vafasen, man FÅR vara lat! and I love it. ett tag till iallafall tycker jag det är okej. men.
..om någon timme eller två kommer jag bli "Lat som är en form av att vilja men inte orka göra det man borde göra" Jag kommer bli stressad, uttråkad, rastlös och speedad av rang. men jag kommer fortfarande vara lat i den form av att inte orka och därför bara bli arg på mig själv för att jag sov för länge idag. det slår aldrig fel. Jag kommer att bli arg för att jag inte gjort en enda nyttig sak idag och jag kommer inte att kunna sova på länge på grund av frustrationen. Ikväll kommer caroline inte kunna sova alls. och hur ser då morgondagen ut!? min vecka, min månad, mitt liv är förstört.
om jag inte..
nu på en gång går och gör lite nytta. jag ska diska, jag tvätta och jag ska (inte) gå ut och gå. Mönster är till för att brytas, och idag (inatt) är det dax att bryta dem. makt!

tack för mig.

-----
*Kaolinite is one of the most common clay material with the chemical compisition Al2 Si2 O5 (OH)4

*Mullite, or porcelainite, is a rare clay mineral, aluminium silicate (Al6 Si2 O13) who is produced artificially during various melting and firing processes.

*Red Hot CHili Peppers ia an American Rock-Alternativeband wich consists of vocalist Anthony Kieds, guitarist John Frusciante, bassist Micheal 'Flea' Balzary and drummer Chad Smith.

-----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0