herr snigel II



alldeles nyss när jag gick hem från jobbet så passerade jag den stora vändplanen utanför vårat hus och gick för att bryta en gammal vana på trottoaren på andra sidan den. Där såg jag en liten liten snigel som med stor säkerhet hade passerat den stora stora vändplanen, helt välbehållen. Jag kunde nästan, bokstavligt fälla en glädjetår när jag började tänka på att detta kanske varr herr snigel jag träffade på igårnatt. Tänk om han tog mina ord på allvar, tank om han kämpade, tänk om han tänkte på vad som väntade hemma i farstun och gav allt för att hinna innan det var för sent. tänk om han kämpade för att vinna, och verkligen vann.  

skulle ju vara otroligt, men tänk om? man får faktiskt tänka positivt ibland. denna gången behövs det verkligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0