herr & fru Svan


Herr och Fru Svan lever tillsammans från dagen de träffas tills dagen de dör.  De umgås, fixar svanbarn, häckar, ruvar, ordnar mat, fryser, myser och bara är tillsammans hela sitt liv. inget knas. Om herr svan tuppar av så tuppar även fru svan av kort därefter. Av sorg. Det mest vackra i hela världen måste vara svanarnas beteende gentemot varandra. De lovar varandra kärlek och omsorg in love or hate och håller det till ord och mening. Tills döden skiljer oss åt är ett faktum och sorgen blir så stor av den kvarlämnade så att denna sörjer sig till döds.
Det är vackert, vackert på gränsen till bisarrt, men än dock så vackert.

jag är inte inte en elak svan,
förklarade fru svan,  jag är inte hjärtlös                      
nej
jag vet, svarade herr svan, du tog just mitt hjärta                                     
                                                                                                                                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0