min tågresa till verkligheten

Under min tågresa hem har jag:

.Frysit.
.Suttit och tänkt hur det skulle kännas att vrida nacken av en människa.
.Blivit irriterad på en gubbe som satt och spelade musik ashögt på tåget.
.Sagt till gubben att han vänligen fick sänka oljudet.
.Skrattat åt en dam som verkligen inte kunde förstå att ingen hörde henne när hon skulle försöka prata i telefonen när tåget åkte i en tunnel.
.konverserat med en karl som såg ut som joakim von anka angående att det var bättre förr.
.Skickat tre sms.
.Pratat med pappa.
.Funderat kring hur man bygger järnvägar och vägar i allmänhet på kärr och sumpmarker.
.Känt mig grymt irriterad över att det var måndag redan.
.Skrattat när samma dam som inte förstod varför täckningen i mobilen dog i tunneln inte kunde förstå att vi 'verkligen var UNDER terminalerna på arlanda' och kring hennes tankar om att hon och hennes tysta gubbe skulle tjäna tjugofem kronor var av att åka tåg till arlanda nästa gång istället för buss.
.Skrattat när jag insåg att tantens tysta gubbe var tyst av anledningen att han skämdes för sin puckade dam.
.Känt mig stressad över att komma hem.
.Känt mig så utstirrad av en tant så att jag tillslut fick fråga om det var något som fel.
.Skämts när hon skamset berättade att Hon gillade min (nyinförskaffade) jacka.
.Blivit glad för att jag har en sån snygg jacka.
.Snytit mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0