one step closer


jag blev vuxen igår. nu är det fastställt. igår hoppade jag ett steg uppåt på vuxenskalan.

igår var jag på min första sittning. som nollan måste tilläggas.
Det går egentligen och inte alls att jämföra med de tidigare mästerisittningarna jag varit på, den här sittningen var någorlunda städad och hade lite mer stil och var därför enligt mig, mycket behagligare. Det var punsch, det var nubbe, det var öl och det var på efterköret hysterisk discodans a´la 90-tal. härligt. jag blir mycket glad när jag märker att vi kan lattja loss på dansgolvet och ha grymt kul efter bara tre dagar utan att först beställa in ett helrör och en hallonsoda. det värmer. en eloge till P2.

Det som igår gjorde mig extra glad var mitt steg från den lilla not-a-girl-not-yet-a-woman-caroline till not-a-girl-but-one-step-closer-to-a-woman-caroline.
Låt mig förklara.
Punkt 1: Jag drack endast och bara; En punsch, En snaps och En öl under den toklånga sittningen, vilket betyder att jag satt torrstrupad under en stor del av den, medan alla andra shottade i sig en efter en, men vad gjorde väl det?
Punkt 2: På efterköret köpte jag två kanske tre öl när jag kände för det, men lämnade flaskorna när jag kände mig nöjd, vilket betyder att mer än två av dessa tre öl var som att kasta pengar i sjön, men vad gjorde väl det?
Punkt 3: Jag satte en deadline på klockan tolv igårkväll.det var då det var dax att åka hem, men redan någon timme tidigare kände jag mig nöjd och lite trött så jag begav mig hemåt, vilket betyder att jag lämnade mina dansande öldrickande tjoande tjatande klasskamrater och släppte därmed ett snäpp på mitt behov att vara med överallt helatiden.

jag är fabulous.

bytheway, jag tror jag har börjat gilla stuvad spenat också. börjar bli för gammal för min ålder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0