Noa och hans Ark


Mina funderingar går nu idag till bestsellern Bibeln och herr Noa med sin Bigassboat, Arken, och såklart hans harem av alla möjliga och omöjliga djur (Närmare bestämt sju par, hanne och hona, av alla rena fyrfota djur, tre par av alla orena djura, och sju par av himlens fåglar) (Rena och orena djur, bara Herren själv vet vilka som ingår i vilken grupp).


Det sägs att Mister Noa himself uppmanades av den ännu mer Mister Gud Himself att gå in i arken med sin familj, vilken som jag har förstått bestod av Noas Hustru och hans tre söner med respektive sonhustrur. Det framkommer också, som jag förstår att De enda som förde människosläktet vidare från Arken när Syndafloden hade torkat ur var hans tre söner (och deras fruar antar, och hoppas jag?).

Mina funderingar går då till de stackars barnen som en efter en måste ha jufsat (roligt ord btw) med varandra för att på så sätt föra vidare människan till vår tid. Om inte det blev fel på avkommorna i deras släkt så förstår jag inte alls hur ett sådant groteskt inavel skulle kunna ske, utan problem. Om inte dom toghjälp från de andra invånarna på arken som forfarande var virila nog att föra sitt DNA vidare.. .

"Som människoapor räknas av tradition gorillor, schimpanser, orangutanger, människor och oftast även gibboner. Begreppet har haft ungefär denna innebörd under lång tid, medan de motsvarande biologiska taxa Hominoidea och Hominidae har förändrats i hög grad vartefter genetiskt avstånd mellan arterna har mätts genom bl.a. DNA-jämförelser".


jaa, hoppas ni hänger med trots att jag inte berättar mer om min fundering. bara en liten söt ofarlig hypotes.
inget ont sagt. inget ont gjort.

nighty nighty. time too say hello to my dreams.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0