misär och fluginvasion


dagen är D och dagen är seg. Stötte på värsta flygmyrinvasionen igår på stan och blev rädd för att gå utanför dörren igen. jag som äntligen under några dagar hade kommit mer än femtio meter från min hemmamisär. Ensam, tråkig och rädd för dammråttorna under sängen. Dom växer och blir snart alldeles för stora för att dammsuga upp med min söta minidammis och det är nära att jag Lär kalla in anticimex för helrenovering av lägenheten.

En funderan jag har är om alla myror i hela stockholm kläcktes igår? var fullt och åter igen fullt av flygmyror på hela söder och hötorget. Äckliga ving-myror som var redo för att flyga ut i friheten med mission to mate och bilda nya äckliga myrkolonier. -I allas ögon öron och näsor, för att inte tala om munnar. Vilka äckel.

En vis man sade till mig att det var myrdrottningarna som kläcktes och nu var taggade på att ligga runt för att föda upp sina egna små myrdrottningar. Undrar om det verkligen är så att det bara finns en stackars drottning i varje myrstack eller om den utvalde får köra bäst hon vill med alla myrkvinns och herrs bara sådär? det kallar jag girlpower. undrarom hon även får högre lön än springpojkarna och vice myrkungar under henne? det kallar jag feminism. word. Hur parar sig myror btw?

Har varit ute på stan idag med mor och far. Kändes att jag fortfarande är lite bakom flötet efter mitt mer-än-halv-dygns-sovande. Somnade igår klockan sex PM och vaknade idag klockan 11 AM. sjutton timmars härlig sömn med andra ord. Utan någon som helst drog eller ickedrog i kroppen. Utav någon så enorm utmattning och övertrötthet. Det värsta är att jag kan somna här och nu med. Det kallar jag sliten. sliten av livet.
Fredags östhammar med S, lördags poolparty hos Em, Söndag Seen Seen filmkväll hos D, måndag upp tidigt för Bio med Åttlingarna vilket såklart slutade (om det någon gång ens slutade över huvud taget?) med Öl på Anchor, Tisdag en intressant och mycket mycket trevlig dag på stureplan och onsdag Koma med stort K. Koma till imorse (!) klockan elva, som sagt. Minst sagt intressant.

Jaja. Ytterligare en hel svärm av ordbajsande. Synes imorgon gott folk.
För Käre Peace-rich har fixat internet åt mig! vilken kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0